Tato webová stránka potřebuje váš souhlas pro používání cookies, které slouží pro personalizaci obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti a
další účely.
Souhlas se všemi cookies udělíte kliknutím na tlačítko „Přijmout vše“. Chcete-li přijímat pouze technicky nezbytné cookies, klikněte na tlačítko „Jen nezbytné“.
Dobrý den,
jako obyvatele Tehova by mě zajímal názor pana Starosty. Popravdě řečeno nejsem zastáncem, aby nám tady vyrostl přivaděč na D1 a defakto byl zničena krajina v okolí. Ani nemusím zmiňovat hluk, který by zde nastal. Už teď je tady slyšet dálnice.
https://www.facebook.com/groups/1455941254732818/permalink/3913741345619451/
Děkuji za odpověď
Pavel Putík
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Odkazujete na článek, v němž se pan Macháček ze Všestar snaží lhaním a překrucováním informací především vyvolat negativní emoce a odpor k investici přeložky silnice II/107, kterou kraj aktivně připravuje již několik let a která je v územně plánovací dokumentaci všech úrovní již cca 3 dekády. Nejedná se tedy o nic nového.
Nejedná se především o "dálniční přivaděč", ale standardní silnici II. třídy, která na sebe má primárně převést dopravu z nevyhovujících a přetížených silnic III. tříd.
Předně: Dálniční přivaděč je víceproudá komunikace, která má charakter dálnice, tedy je víceproudá, oddělená svodidly, s omezeným počtem připojených komunikací, které jsou řešeny mimoúrovňově. Je to taková dálnice, která vede ze specifického místa směrem k dálnici. Pro příklad nemusíme chodit daleko, typický dálniční přivaděč je například vybudovaný ve Vestci u Prahy směrem k Pražskému okruhu, nebo vede třeba z Jihlavy k dálnici D1.
https://pasteboard.co/3B3M7BTshg0Q.png
https://mapy.cz/s/ragecavufa
Přeložka silnice II/107 mezi D1 a I/2 je naopak navržená jako běžná komunikace II. třídy, která prochází územím jako jednoproudá silnice s běžnými úrovňovými křižovatkami, jimiž je na ni naopak připojeno maximum lokálních silnic, aby se maximalizoval efekt převedení dopravy z malých silnic v obcích na silnici s parametry adekvátními dopravní zátěži.
K záměru aktuálně proběhlo veřejné projednání EIA (posouzení vlivů záměru na životní prostředí). Kompletní dokumentaci jsme zveřejňovali na webu obce, byla samozřejmě zveřejněna i na webu kraje, který investici prostřednictvím jím zřizované KSÚS (Krajské správy a údržby silnic) připravuje.
Krátkou reakci jsem připojil již pod původní příspěvek pana Macháčka na neoficiální stránce obce Všestary. Protože ale ne všichni Facebook používají, kopíruji reakci také sem (viz níže). Vzhledem k charakteru příspěvku a množství zkreslení a dezinformací, které se v članku pana Macháčka vyskytují, neměla moje reakce ambici adresovat vše. Pokud byste tedy Vy, nebo kdokoliv jiný měl další otázky, jsem k disposici. O celém tématu informujeme zcela transparentně po celou dobu našeho působení ve vedení obce a nic na tom nehodláme měnit. :)
Kopie reakce z fb stránky Události ve Všestarech u Říčan ze dne 14. 10. 2024:
https://www.facebook.com/groups/285429498481942/posts/2295972027427669/?comment_id=2296831764008362¬if_id=1729009685132472¬if_t=feedback_reaction_generic&ref=notif
"Vážený pane Macháčku,
rád bych uvedl na pravou míru alespoň pár fundamentálních zkreslení, které v Vašem alarmistickém článku uvádíte.
Rozhodně nejsem hlavním tahounem projektu. Investorem je Středočeský kraj prostřednictvím jím zřizované KSÚS. Aktuální projekční přípravu aktivně podporuje především město Říčany. Jsem příznivcem této spojnice a obchvatu několika obcí? Ano, zcela konzistentně již téměř 2 dekády.
Fakt, že se projektu snažím věnovat s maximální péčí a pozorností a účastním se poctivě všech jednání, plyne především z toho, že se jeho značná část odehraje na území naší obce. To, že nám na jedné straně velmi uleví od dopravní zátěže, neznamená, že s sebou nenese negativa. Těm je možné předcházet pouze pečlivým jednáním a připomínkováním napříč projektovou a investiční přípravou. A přestože na veřejném online projednání EIA jsem byl ze zástupců obcí přítomen pouze já a Jaromír Jech, mohu zde veřejně zcela otevřeně napsat, že také ostatní starostové dotčených obcí se tématu věnují opravdu důkladně... Nic z toho však neznamená, že je někdo z nás "tahounem". Naše země se může rozvíjet, nebo zahnívat v kleštích NIMBY aktivismu. Musíme si vybrat, zda chceme mít infrastrukturu na úrovni standardů Rakouska, či Švýcarska, nebo i nadále čím dál víc zaostávat i za našimi sousedy z bývalé V4...
(NIMBY - z angl. "not in my backyard" - ne za mojí zahradou)
Data, která v článku užíváte jako jakýsi argument, vůbec nevypovídají o dopravních tocích, ale o přítomnosti osob na území nějakého sídla nebo jeho části.
Všechny dosavadní modely, které posuzovaly tento záměr, vždy konzistentně ukázaly, že dopravní zatížení za vojkovskou křižovatkou směrem na Mukařov zůstane takřka beze změny - bude součtem dopravního toku, který projede Říčany a toho, který se Říčany rozhodne objet a sjede na Mukařov až na exitu 15 D1 (opačně platí analogicky).
Sugestivní vizualizace, kterou jste si zřejmě nechal vygenerovat, je hluboce zavádějící stejně jako podsouvání termínu dálniční přivaděč. Silnice profilu 9m (pro oba protisměrné pruhy) je ve Vámi prezentovaném obrázku několikaproudá dálnice, které chybí pouze středová svodidla...
Současně se mi nedaří porozumět Vaší logice, kdy v jedné části článku říkáte, že silnice má být zbytečná, protože bude k dispozici městský okruh, v jiné části pak ale říkáte, že naopak přitáhne spoustu nové dopravy. Nerozumím, jak by mohlo platit obojí.
K tomu bych rád dodal, že napříč všemi závěry i dokumenty, které proběhly či vznikly cca od roku 2016 k přeložce II/107, je konzistentně uváděna podmínka vzniku SOKP 511, tedy právě části pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi.
Drtivá většina celé trasy silnice je vedena v zářezu v zemi. Tedy pod úrovní terénu. Na úroveň terénu či nad terén se dostává pouze v křížení silnic a přemostění několika málo vodotečí nebo železniční tratě. Betonová protihluková stěna je, pokud vím, navržena pouze v souběhu s osadou Lada a pak ještě na jednom místě poblíž přemostění tratě, tuším v katastru Všechrom...
Cyklistická infrastruktura je v rámci projektu naopak rozvíjena. Prakticky všechna křížení pěších a cyklo tras jsou řešena mimoúrovňově. Co vnímáme jako nedostatek a společně se starostou Všestar, Jaromírem Jechem (a nejen jím), kritizujeme, je nedořešené napojení cyklodopravy od osady Lada k vojkovské křižovatce. Zatím věc není uzavřena, budeme o tom dále jednat.
V zásadě se osobně shoduji se zde diskutujícími, že ta silnice potřebná je. A primárním důvodem je právě osobní doprava, která je především důsledkem setrvalého nárůstu residenční výstavby v našem mikroregionu. Na řešení můžeme mít mnoho názorů. Laických i odborných. Názory a dojmy však přetížené komunikace nenarovnají a auta z obcí nedostanou. Pokud chceme, aby kvalita života v našem koutě země stoupala, bylo by dobré umět vzít v potaz i fakt, že automobilová doprava po silnicích odpovídajících dobám svého vzniku za CK mocnářství, není vzhledem k rozvoji sídel bezpečná ani udržitelná.
Bylo by toho mnohem víc, ale snad to čtenářům pomůže v objektivnějším nahlédnutí problematiky.
Přeji všem krásný večer."
S pozdravem,
David Hlouch
starosta Tehova
Dobrý den,
děkuji za vyjádření k dané problematice, myslím, že se to dotýká nás Všech a zejména obyvatel, kteří bydlí na straně Hačálky a části Tehova, kteří budou s komunikací defacto sousedit. Doufejme, že nakonec realizace nebude tak fatální, jak bylo popsáno v příspěvku a naopak se najde nějaký kompromis. Zdravím a ještě jednou díky za odpověď
Dobrý den,
Na Ladech neprobehl svoz BIO odpadu. Nevíte podrobnosti?
Informace k příspěvku: Podnět byl vyřízen přímo, ale pro informaci ostatním čtenářům doplňujeme i sem na fórum.
Důvodem nesvezení byl havarijní stav komunikace na břehu rybníka Lada I, kde se v důsledku intenzivních srážek utrhla část břehu s komunikací.
Technické služby provedly náhradní svoz 16ks biopopelnic multikárou a břeh i komunikaci se podařilo za pomoci pana Skobly a místního rybářského spolku, kterým tímto ještě jednou děkujeme, operativně opravit a zprůjezdnit.
David Hlouch
starosta Tehova
I my se připojujeme k poděkování Obecnímu
úřadu Tehov za zpevnění ulice Na Uhlíři. Prostě bomba. :-)
Cortovi
Dobrý den,
rádi bychom Obecnímu řadu Tehov poděkovali za novou cestu na Ladech u rybníka, o které jsme mnoho let tajně snili. Je to paráda.
Děkujem a vážíme si toho
Fürstovi
Dobrý den,
na základě vydaného opatření obecné povahy – stanovení místní úpravy provozu na pozemní komunikaci, bych se Vás chtěla zeptat na řešení křížení ulic Panská s ulicemi Dlouhá a Hasičská.
V Pasportizaci stávajícího DZ + návrh nového DZ v obci Tehov zpracované společností 3K ZNAČKY s.r.o. v příloze D.3 uvádíte, že před osazením DZ IZ5 bude provedena příslušná stavební úprava vjezdu dle ČSN 73 6110. Protože v pasportizaci D.3 (D.1) není dopravní značka IZ5 (obytná zóna) ani příslušná stavební úprava zakreslena, chtěla jsem se zeptat, zda existuje ještě nějaká jiná dokumentace k řešení této problémové křižovatky (neustálé dohady kdo má přednost při odbočení z hlavní silnice). Zároveň prosím o informaci, proč nebylo řešeno alespoň vodorovné značení hranic výše uvedené křižovatky a kde bude značení IZ5, na které se v příloze D.3 (D.1) odkazujete osazeno.
Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, paní Kupcová,
pasport křižovatku řeší jen částečně, protože by měla celá křižovatka doznat stavebně technických úprav. Zpracovatel pasportu tam nějak značení vyřešit musel, byť se jedná o dočasnou úpravu. Změny v křižovatce jsou předmětem samostatného projektu, který už má vydané stavební povolení. Bohužel i přesto, že jsme jej projednali s veřejností a účast byla poměrně hojná, dostaly se nám podněty na změny řešení až dlouho po vydání stavebního povolení. Projekt tedy budeme ještě měnit a finální podoba křižovatky je tak ještě před námi. Upřímně - byli jsme rádi, že jsme ze zpracovatele pasportu dostali alespoň tohle - nebylo to úplně radostné. Pokud dopravní problematice rozumíte a měla byste na nás kapacitu, budeme určitě rádi za Váš poradní hlas.
Pokud byste přesto chtěla odpověď na Váš konkrétní dotaz, postoupíme jej zhotoviteli pasportu, ať se k dotazu vyjádří a dáme Vám vědět.
Pro případné zjednodušení korespondence jsem případně k dispozici i na telefonu. :)
S pozdravem,
David Hlouch
Pozn.: Původní odpověď na dotaz nebyla 16. 2. 2024 systémem webu odeslána z důvodu technické chyby - za zpoždění se omlouváme.
Dobrý den,
reaguji na Vaši informaci, že je možné postoupit dotaz na zhotovitele pasportu k vyjádření. Ráda bych tuto nabídku využila.
Myslím, že většiny obyvatel parkujících v ulicích Hasičská, Dlouhá a přilehlých ulic k ulici Dlouhé by se dle pasportizace stávajícího DZ + návrh nového DZ s umístěním dopravní značky IZ5 (obytná zóna) znatelně dotkla.
Se snížením rychlosti nejvýše na 20 km/h asi řidiči mít problém nebudou, ale z mého pohledu by měli být obyvatelé této oblasti informováni, že v obytné zóně je stání (parkování) dovoleno jen na místech označených jako parkoviště. Dle nového návrhu v této oblasti nicméně tyto stání úplně chybí. Tudíž není zde dovoleno parkovat. Zhotovitel by tedy měl vysvětlit tento rozpor, který je uveden ve vydaném opatření obecné povahy.
Předem děkuji za postoupení dotazu.
Janovská
Dobrý den,
ve všech situacích je poznámka v levém horním rohu uvedena obecně ke všem situacím vzhledem k postupným změnám ke kterým docházelo v průběhu řešení návrhu dopravního značení.
V situaci D.3 a dalších situací týkajících se lokace Dlouhá a okolí není umístěno DZ IZ5 právě z důvodu nevyhovujících parametrů komunikací dané lokality. Proto jsme se starostou a dopravním inspektorátem PČR došli ke kompromisu umístit zde zónu 30 s obecnou předností zprava. Toto dopravní opatření by mělo vést ke snížení rychlosti průjezdu ulicí Dlouhá a zároveň neomezení už tak napjatého stavu parkování v této lokalitě.
Nicméně i tak bych chtěl podotknout pro širší informovanost obyvatel že parkování v obousměrných ulicích s omezením průjezdné šířky pod 6m je považováno za stání v jízdním pruhu a dá se považovat za přestupek, stejně tak stání na zatravněných plochách ve vlastnictví obce. Dovolil bych si říct že obec dělá pro Vaše pohodlí maximum a tvrdím si říct že lepší řešení při těchto podmínkách nelze nalézt.
Děkuji mnohokrát
S pozdravem Jakub Turoň, projektant, 3K značky
Dobrý den, četla jsem článek ohledně připravované rekonstrukce Černokostelecké v Říčanech, kdy nás mají čekat "dva roky pekla". Je proto možné se na toto připravit v Tehově alespoň prostřednictvím radarů, které jsou již dávno zastupitelstvem Tehova schválené? Prosím v jaké je to fázi? Chápu všechny argumenty, proč to pořád nešlo, ale situace je již kritická a bude ještě horší. Již nyní se od " esíčka" směrem na Světice nedá skoro jít ani po chodníku, protože zde auta jezdí běžně i 80 km/h. Ostatní obce instalují alespoň informativní radary, Světice mají také další, proč se v Tehově v tomto stále nic něděje? Nebo jinak, prosím můžeme už znát termín, kdy slíbené a odsouhlasené radary na Panské skutečně budou?
Dobrý den, paní Markéto,
je to, jak píšete, opravdu se blíží generální rekonstrukce ul. Černokostelecké v Říčanech, která má být zahájena již letos a trvat cca 2 roky. Objízdné trasy jsou navrženy pro osobní dopravu městem Říčany, pro nákladní pak po dálnici D1 mezi pražským Spořilovem a exitem 20 (Mirošovice). Jestli nebo jak moc budou tyto trasy dodržovány, je otázkou, na níž bohužel odpověď všichni tušíme...
Snažíme se proto aktivně účastnit jednání, která uzavírce předcházejí, máme příslib města Říčany, že nám poskytnou kapacitu jejich MP a budeme jednat také se státní policií o zvýšení intenzity hlídek na území naší obce po dobu uzavírek. Píši uzavírek, protože ještě letos proběhne souběžně rekonstrukce hlavní krajské silnice ve Všestarech a ve Všechromech se chystá rekonstrukce kruhových objezdů. Bude to náročná stavební sezona.
Co se týče radarů, to je téma, které nás opravdu velmi trápí, ale není z něj snadná cesta ven (dál). Je to nicméně jeden z bodů na jednání s městem Říčany a věříme, že by za daných okolností mohlo dojít k reálnému posunu.
Pozn.: Původní odpověď na dotaz nebyla systémem webu odeslána z důvodu technické chyby - za zpožděnou dodatečnou odpověď se omlouváme.
Dobrý den, mohl bych se zeptat dle jakých pravidel se udržuje sjízdnost komunikací v Tehově. Jak místních tak hlavních. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, pane Dresslere,
v Tehově jsou komunikace krajské (hlavní) a místní (vedlejší). Zimní údržbu těch krajských provádí KSÚS (Krajská správa a údržba silnic). Protahování a posyp těch místních provádí na základě smlouvy uzavřené s obcí tehovská farma Ing. Petra Zajíčka. Podmínky jsou rámcově nastaveny smluvně, v praxi ale údržba probíhá na základě operativních pokynů obce. Technika tak vyjíždí primárně dle aktuální předpovědi, případně na základě průběžné kontroly stavu nebo podnětů od občanů (řidičů i chodců).
S pozdravem,
David Hlouch
Dobrý den,
již jsem poslala zprávu emailem, ale zatím nemám reakci.
V ulici Pod loukou nesvítí ani jedna lampa veřejného osvětlení. Mohu Vás požádat o zajištění opravy?
Děkuji.
Dobrý den, paní Matkovičová,
o závadě víme a na jejím odstranění pracujeme. Bohužel nejde o úplně banální problém, prověřujeme možné příčiny a současně jsme zjistili nesoulad projektovaného, revidovaného a skutečného stavu kabeláže osvětlení v ul. Pod Loukou (které bylo teprve nedávno předáno obci).
Uděláme vše pro to, aby bylo Pod Loukou večer světlo co monžá nejdříve.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem,
David Hlouch
starosta obce
Dobrý den jak dlouho bude probíhat oprava silnice značení je chaotické a špatně připravené. Způsobuje komplikace v dopravě.
Dobrý den, paní Vyšínová,
opravy provádí firma ZKP Kladno, která je dodavatelem Krajské správy a údržby silnic. O plánovaných opravách jsme měli avízo, ale termín se doslova do poslední minuty měnil...
Když jsme se KSÚS ptali na totéž, na co se (celkem pochopitelně) ptáte Vy (i další občané), tedy jestli má zhotovitel vypracované a projednané dopravně inž. opatření (tzv DIO), protože nám nic v tomto smyslu nepřišlo, bylo nám sděleno, že spol. ZKP má generální pardon a jejich postup, značení i organizace dopravy je dle vyjádření KSÚS v pořádku.
Současně nám bylo sděleno, že by měly práce být dokončeny v pátek 25.8.2023. Nezbývá než doufat, že tomu tak opravdu bude - dnes a zítra se má výrazně zhoršit počasí...
Na jednu stranu jsme za provedené dílčí opravy silnic rádi, způsob provádění je - diplomaticky řečeno - nešťastný.
David Hlouch
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, jak to vypadá s dětským hřištěm Skalka a propojením ulic s ulicí Bárova.
Také bych se ráda zeptala, zda by nebylo možné umístit na ulici Pánská v místě přecházení na louku k ČOV přechod pro chodce. Myslím že by to velmi zlepšilo bezpečnost chodců v dané zatáčce.
Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Čiháková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz i podnět.
Hřiště na Skalce budeme realizovat nejspíš příští rok v létě - nabytí pozemků je zde vázáno smluvními lhůtami.
Místo pro přecházení na ul. Panská mělo být řešeno v rámci výstavby spojovací ulice Panská - ČOV - K Potoku, ale prověříme, zda by se nedalo udělat v předstihu - není to úplně triviální, protože tam dochází k souběhu několika investičních akcí - developer zástavby v proluce (o kousek níž na Panské) tam bude na základě plánovací smlouvy realizovat chodník při ul. Panská, ČEZ zde bude dělat přeložku VN, SORJ zde bude umísťovat podzemní objekty zkapacitnění vodovodní sítě a obec plánuje zasíťování lokality pod Panskou...
S pozdravem,
David Hlouch